Supărat că foarte mulți clienți se mulțumesc doar să privească produsele din rafturi, proprietarii unui magazin din Brisbane, Australia, au decis să aplice o taxă de cinci dolari australieni pentru cei care vor să plece fără să cumpere nimic.
Potrivit International Business Times, principala nemulțumire a comercianților respectivi a fost aceea că multe persoane vin să vadă produsele pe care ulterior le comandă online din alte surse.
„Începând cu prima zi a lunii februarie, acest magazin va taxa cu 5 dolari fiecare persoană care vine doar să se uite. Cei cinci dolari vor fi returnați în cazul în care clienții achiziționează produse”, informa afișul postat în vitrina unității.
„Această politică este aplicată de multe alte magazine de haine, pantofi și electronice, care, de asemenea, se confruntă cu probleme similare”, a explicat conducerea magazinului.
Inițiativa nu a fost apreciată însă de experții în industrie, care au arătat că efectul nu va fi cel scontat.
„În cazul în care clienții nu cumpără, vânzătorul trebuie să afle care este motivul și să se adapteze în mod corespunzător”, a afirmat Chris Morran de la „The Consumerist”.
Cu toate acestea, strategia a fost adoptată și la nivel mai înalt. Este și cazul creatoarei de modă Vera Wang, care solicită o taxă de 482 de dolari tuturor clientelor care probează rochiile de mireasă din magazinele ei, dar care la final nu cumpără nimic.
În cazul contrar, suma este scăzută din prețul de achiziție al rochiei.